// Strawberry Cupcake


Seorang sahabat yang perlu dipimpim bersama ke Syurga. Really needs your help guys...


β–Ί My Biography
β–Ί My Happy Family
β–Ί My Friends
β–Ί My Diary






Template & Skin by : Husnaa.
Big help from : Wani | WHI | C4U | Una


Older Post | Newer Post
"Cyberbully Movie"
Saturday 28 October 2017 | 09:01 | 0 Sweet Cupcake



"Cyberbully",

a very recommended movie; its about family, friendship, social especially bullying. 



🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

dulu, aku ingat dan akan terus aku ingat satu peristiwa. 



"Tasha sini jap," 

aku datang mendekat, 

"ada apa?"

"mengaku jelah kitorang tahu awak kan yang menyamar jadi orang yang hantar mesej bukan-bukan pasal mirza" 

speechless, dan sebagai orang yang tak bersalah aku bela diri,

"ya Allah, apa korang ni? ingat kita jahat sangat ke nak buat semua tu. dia kawan baik kita kot, tak sangkanya korang ni." 

aku blah, dan tak layan panggilan diorang. 

sumpah, balik dari sekolah aku nangis, sebab kenapa ada orang yang fikir sampai macam tu sekali. dan aku dengar diorang dah or akan buat report polis untuk cari tahu siapa that anonymous. buatlah, aku tahu masa tu diorang cuma nak takutkan aku supaya aku mengaku. 

kenapa perlu mengaku pada sesuatu yang aku tak buat, kan. so i just serah pada Allah.

so lek lek je. alhamdulillah juga Mirza masih percayakan aku. 


hahaha its quite sensitive topic sorry lho. kenapa tiba-tiba throwback? 


because this movie remind me, on that time mereka sangka aku buat apa yang Samantha buat dekat Taylor. She make a very fake account to trick or menjatuhkan or menyedarkan (?) kawan baik dia, Taylor dari berhubungan dengan lelaki blablabla. (nak tahu lebih sila tengok sendiri) 

at first memang dah agak mesti antara kawan baik si Taylor yang buat fake account tu sebab teringat kes I dulu hahaha so bad. 

kalau nak disamakan antara aku dengan watak Samantha totally no, huh? 😏😏 

its hurt sometime. Tapi aku pastikan yang aku tak pernah dan tak akan menyesal semua tu jadi pada aku sebab aku bersyukur ada pengalaman macam tu jadi aku akan ukur diri aku supaya tak akan buat perkara terkutuk tu. 

Aku anggap itu suatu ujian dalam bersahabat, ujian untuk aku. 


Firman Allah; 

"Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan zina kepada perempuan-perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawa 4 orang saksi, maka sebatlah mereka dengan 80 kali sebatan dan janganlah kamu menerima penyaksiannya itu selama-lamanya, kerana mereka itulah orang-orang yang fasik"( Surah An-Nur:4)

Yes, aku masih takut hukum Allah. 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



I'm crying sepanjang tengok movie ni ohemji πŸ’” Aku memang sejenis manusia yang tak boleh kalau bab-bab kawan baik ni semua, dah lah dalam cerita ni kawan baik dia tiga orang. dannnnn lagi-lagi pasal parents sumpah tewas. 


untuk Mirza, 

kalau awak baca post ni kita nak ucapkan terima kasih sebab dulu awak percayakan kita. Kita percaya, you know me well. and yes, sorry for mention you here hehehee. 🌹


dan 

akhir kata 

sebenarnya

aku 

bosan 

dan

tak 

tahu 

nak 

post 

pasal 

apa 

dan 

tetapi 

nak 

juga 

post 

dan 

maka 

ini

hasilnya



bye

Oktober duapuluhlapan; 2017